حضور دریادلان را گرامی میداریم
مطالب خواندنی در باره دریا،دریانوردی، فرهنگي و زيست محيطي
قالب وبلاگ

فراخوان مقاله بیستمین همایش ارگان های دریایی کشور (ادامه......)

[ جمعه ٧ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ۱:۱٥ ‎ب.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]

آب و هـوای دریـای مـازنـدران

 

الف) درجه حرارت هـوا

آب و هوا و اقلیم دریای مازندران بین جنوب و شمال  (ادامه.....)

[ جمعه ٧ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ٢:٠٥ ‎ق.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]

           THE NORTH – SOUTH TRANSPORT CORRIDOR, continue

[ جمعه ٧ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ۱:۱۱ ‎ق.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]

 

آشنایی با تنگه هرمز

 (ادامه ......)

[ پنجشنبه ٦ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ۱:٤۳ ‎ب.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]

چکیده
مفهوم بندر خشک از بنادر خشک که توسط خطوط راه آهن به طور مستقیم با پایانه های میان نقلیه ای مرتبطند گرفته شده است. در این پایانه ها کانتینرها درست به همان شیوه جابجا می شوند که گویی جابجایی آنها در بنادر دریایی صورت می گیرد. هدف اصلی مقاله این است که این نظریه را فراتر از مفهوم بندر خشک بسط دهد و تعریفی برای انواع سه گانه بنادر خشک: بنادر دور، بنادر میانی، و بنادر نزدیک ارائه دهد. نتایج به دست آمده نشان می دهند که مفهوم بندر خشک می تواند به شناخت راههای مختلف انتقال حجم محمولات از جاده ها به شیوه های حمل و نقل مؤثرتر از لحاظ مصرف انرژی که به محیط زیست ضرر کمتری می رسانند بیانجامد، از تراکم کار در بنادر دریایی بکاهد، و در دستیابی به راه حلهایی جهت ارائه تدارکات بهتر به کشتیهای باربری در مناطق پشت ساحلی بنادر دریایی مؤثر واقع شود.
سپس با نگاهی  به وضعیت موجود ایران و جایگاه جفرافیائی آن درمیابیم که در صورت فراهم آوردن زیرساخت های لازم و بخصوص ریلی  ضرورت ایجاد آن در برخی نقاط ایجاب می نماید .  ( ادامه......)

[ دوشنبه ۳ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ٢:٢۱ ‎ق.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]

خلاصه
کارون همواره به عنوان تنها رودخانه قابل کشتیرانی در کشور مطرح بوده است . در این مقاله سعی شده است که ترابری آبی در کارون از دیدگاههای فنی و اقتصادی مورد نقد و بررسی قرار گیرد . ضمن بررسی دقیق گزارشهای موجود ، امکان ترابری آبی در کارون در مقایسه با سایر گزینه های ترابری ( توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای ) که توسط مهندسین مشاور مختلف ارائه شده ، مورد قیاس قرار گرفته و گزینه های نهایی ایشان و نظر تهیه کننده مقاله جهت بهینه نمودن روند اصلاح مقطع رودخانه پیشنهاد گردیده است . نهایتاً جمع بندی کلیه موارد نشان از آن دارد که بر خلاف تصور اولیه ، ترابری آبی در کارون صرفه اقتصادی نداشته و صرفاً جهت مقاصد گردشگری و مسافر بری سبک و یا در تناژهای پایین و احتمالاً برای کشتیهای حداکثر 600 تنی اقتصادی و منطقی خواهد بود . همچنین باید برای سهولت ارتباط بندر چبده و آبادان در بهمنشیر با خرمشهر و مینو شهر ارتفاع زیر پل های واقع در مسیر  مد نظر قرار گرفته  شود. (ادامه......)

[ دوشنبه ۳ بهمن ۱۳٩٠ ] [ ۱:۳۱ ‎ق.ظ ] [ منصور جوادپور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

با سلام، بیائید زمین را پاک بداریم dear all, lets care more about our environment
نويسندگان
صفحات اختصاصی
امکانات وب




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

IS
ابزار پرش به بالا